Telian viestintäpalveluissa ilmeni aikaisemmin tänään 9.4.2021 vikatilanne, joka vaikutti VIP-, VCC- sekä ACE-palveluiden asiakkaisiin. Häiriön seurauksena viestintäpalveluiden käytössä esiintyi ongelmia puheluliikenteessä, työpöytäsovelluksissa sekä raportointityökaluissa osalla käyttäjistä. Palvelu on palautettu 9.4.2021 klo 10.30. Tämän jälkeen ei ole ilmennyt uusia häiriöitä. Häiriö johtui yksittäisen palvelun ylikuormituksesta joka aiheutti ongelmia kyseisen palvelimen asiakkaille.
//////
Tällä hetkellä kaupungin vaihteeseen ei voi soittaa eli puhelut eivät tule perille. Kaupungin suoriin puhelinnumeroihin voi soittaa. Lisäksi Telia VIP:n kautta ei voi soittaa puheluita eikä VIPistä voi hakea yhteystietoja. VIP:n kautta toimivat yksiköt eivät myöskään voi vastata puheluihin eli esim. Kajaani Infoon tulevat puhelut katkeavat, vaikka niihin yritetään vastata matkapuhelimella.
Vikailmoitus on tehty Telialle.
Pahoittelemme häiriötä.